sobota, 29 listopada 2014


Handel detaliczny – handel polegający na realizacji sprzedaży detalicznej w niewielkich ilościach, odbywającej się w punktach sprzedaży detalicznej, w sklepach, kioskach, na straganach i kramach, przez dostawę do mieszkań oraz ostatnie ogniwo w kanale dystrybucji który łączy producenta i konsumenta. Handel detaliczny oferuje zróżnicowane towary, produkowane przez różnych wytwórców, w miejscach najbardziej dogodnych dla konsumentów.



Handel detaliczny może być;
-stacjonarny
-ruchomy
-wysyłkowy

Do podstawowych zadań handlu detalicznego należy:

1.) zaopatrywanie konsumentów w towary zaspokajające ich potrzeby w sposób pełny i prawidłowy, oferowanie dodatkowych usług (np. 
-dostawy do domu,  
-sprzedaż ratalna,
 -zamówienia telefoniczne), 
-odpowiednie opakowania,

2.) celowe kształtowanie konsumpcji poprzez reklamę, sposób oferowania, dodatkowe usługi przy zakupie, itd.

3.) Współudział w kształtowaniu cen na towary przez rejestrowanie reakcji rynku na zmiany cen,

4.) Prowadzenie produkcji i przetwórstwa dla uzupełnienia i wzbogacenia oferty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz