Handel detaliczny – handel polegający na realizacji sprzedaży detalicznej w niewielkich ilościach, odbywającej się w punktach sprzedaży detalicznej, w sklepach, kioskach, na straganach i kramach, przez dostawę do mieszkań oraz ostatnie ogniwo w kanale dystrybucji który łączy producenta i konsumenta. Handel detaliczny oferuje zróżnicowane towary, produkowane przez różnych wytwórców, w miejscach najbardziej dogodnych dla konsumentów.

Handel detaliczny może być;
-stacjonarny
-ruchomy
-wysyłkowy
Do podstawowych zadań handlu detalicznego należy:
1.) zaopatrywanie konsumentów w towary zaspokajające ich potrzeby w sposób pełny i prawidłowy, oferowanie dodatkowych usług (np.
-dostawy do domu,
-sprzedaż ratalna,
-zamówienia telefoniczne),
-odpowiednie opakowania,
2.) celowe kształtowanie konsumpcji poprzez reklamę, sposób oferowania, dodatkowe usługi przy zakupie, itd.
3.) Współudział w kształtowaniu cen na towary przez rejestrowanie reakcji rynku na zmiany cen,
4.) Prowadzenie produkcji i przetwórstwa dla uzupełnienia i wzbogacenia oferty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz